torsdag 28 februari 2008

Bullar & Bollar


Sportlovet blev ett vårlov känns det som, barnen har letat vårtecken och resultatet blev krokusar, flugor och väldigt leriga kläder. Barnen har varit hemma med pappa och i brist på aktiviteter har dom bakat bullar och rullat chokladbollar. Doften av nybakat när man trött och sliten kommer hem från jobbet fick gärna bli en vana...dessutom på ett fat låg en stor och saftig chokladboll tillägnad mej,bara min. Men förvånad blev jag när jag upptäckte att det var en kamoflerad köttbulle, men många goa skratt blev det här hemma. Köpte två söta temuggar på jobbet, perfekt med en inbyggd sil då jag gillar att plocka färskt från rabatterna och brygga. Skulle kunna vara jag och en go granne som sitter så fint på soffan och drömmer oss bort...sommar...kvällsdopp...Johnny Depp(det sista var nog bara jag).

Inga kommentarer: