måndag 19 maj 2008

Mellan hägg och syren!

Tack för alla fina kommentarer! Besöker er alla och tycker det är så underbart med all inspiration och kreativ glädje man får ta del av, det smittar av sig.
Idag har man vågat sig ut igen utan att frysa rumpan av sig, till och med solen kikar fram och gör allt så där skönt och vackert igen. Snälla vädergudar, hör bön, ingen mer snö!
Fru blodhägg doftar vår och är så söt, står och hälsar gäster välkomna. Sommarblommor har jag inte många men här finns ett undantag, en margerit på bordet brukar det bli varje vår.

Istället är det perenner, kryddor och något träd som står och tjusar i krukorna här hemma. Här är en lavendel och en pepparmynta som längtar efter soliga dagar.

Kram Paula

9 kommentarer:

me and alice sa...

Hej Stumpan!
Längtar efter dig också!!
Visst är det skönt att det klarnat upp. Tyvärr kan jag inte njuta av det. Har börjat bli hängig igen...
Blä! men till helgen är jag säkert ok!!!!
puss i puss från snoriga Suss

Ullis/Leva på landet sa...

Idag fick jag äntligen tag på tidningen Rosie. Underbara bilder precis som här på din blogg. Det var kul att få läsa mer om dig och din familj.

Kram Ullis

Hagbacken sa...

Jättefin sida du har!Älskar bilden på den gamla nyckeln m tofsarna....kram Linda

Mamma C sa...

Så fina bilder du visar, riktigt sommarkänsla.
Kram Mamma C

Kalkstenssommar sa...

Ja, snö vill vi inte ha mer! Hoppas ni fått känna av varmare väder under dan idag. Här i Stockholm bjöds vi på riktigt fint solväder!

Kram L

hemtrevnad marie sa...

Jag är så himla nyfiken på tidningen, har än inte hittat den....fina bilder idag.gillar den vita möbeln!!
kramis

Galleri Hönshuset sa...

God morgon.
Fina bilder. Det är bra att du ber till vädergudarna, jag vill heller inte ha nåt mer snö. Ha en bra dag. Pirre

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Paula!

Tycker att det är så fint med perenner i krukor. Har inte heller så värst många sommarblommor, tycker att det känns bättre med sådant man kan spara och uppleva år efter år.

Haha, gör jag inget annat än går på loppis... jo du, det gör jag verkligen. Men det är ett av mina stora intressen, och det blir mer loppis än vanliga butiker kan jag säga. Tycker att det är roligast... En loppis i veckan är väl inte fel. Och kanske en biståndsbutik på det..

Så du gillar inte tandläkare heller. Men vilken pärs jag fick gå igenom igår. Usch det var vidrigt, och nu är det nog läge att byta tandläkare... Lever på fil och alvedon för tillfället.

Önskar dig en fin tisdag!
Kram Hanna

☆Therese sa...

Å for en skjønn blogg du har, masse fine bilder ....
Har desverre ikke fått tak i bladet Rosie (i alle fall ikke ennå), det hadde vært gøy å se artikkelenen :o)
Håper dere slipper mer snø nå, det hører jo liksom ikke til nå. Vi vil ha varmt deilig vær, masse blomster og planter som spirer osv.
Ha en god dag!!