måndag 29 september 2008

Ny kille i sängen & höstskörd!

Stockholmsturen var jättehärlig, fint väder och allt......fick dock avstå allt vad shopping heter. Micke deklarerade tidigt att denna helg var tillägnad barnen och deras önskemål. Grönan, Tekniska museet och Rosendals trädgård stod på schemat och ett snabbt besök på BR där jag hittade detta påslakan som jag inte kunde låta bli. Ja, jag vet att det är lite barnsligt men det struntar jag i. Mmmmmmm.......snart i min säng.Tomater är min favorit, svår att misslyckas med och så finns det många goda arter att odla. Jag har alltid flera olika sorter så man sprider riskerna. I pergolataken frodas vindruvorna.
Exotiskt värre, det är bara att börja trampa om man ska få nåt att dricka.
Man behöver ju inte äta dem alla.

Många kramar Paula

6 kommentarer:

timelesshome annika sa...

Oj vad fyndigt med all äpplerna.kram Annika

Anonym sa...

Rosendal måste väl varit vackert så här års? Stockholm är alltid ljuvligt.Hälsningar Tulipa

Karin Lindström sa...

Hej!

Vilken härlig bild med äpplena! Ja, man behöver ju inte äta alla, men jag undrar vad jag ska göra med våra? Vi delar ut till höger och vänster och vinterförvarar, äter, bakar och ändå är det över. Ett otroligt äppelår hos oss.

Härligt med en helg i Stockholm. Och dina andra bilder ser så mysiga ut. Vindruvorna verkat jättefina!

Ha en fortsatt härlig höästvecka!
Kram
Karin

Galleri Hönshuset sa...

Hej Paula. Hoppas inte mannen blir för sotis nu när du har en till kille med dig i sängen =)Underbar bild på äpplena...du har fantasi du. Lyxigt med vindruvor, dem ser riktigt goda ut. Ha en glad Tisdag, själv är jag ledig, från badet iaf.... Kram Pirre

Millygarden sa...

Kul bild med äpplena! Du kan som sagt göra ditt eget vin... tacket dignar ju av klasar! mumms så gott!


Kram Marina

Love Your Homes sa...

Hej, så kul att se fler med lyckad vinskörd.....grattis. Här har vi hunnit pressa och jäsa, riktigt skoj// Ingela