måndag 17 november 2008

Grön advent!

Nu har skogen flyttat in till mej, nej inte riktigt men nästan. Advent närmar sig med stormsteg och förberedelserna har börjat. Julen hos oss kan nog beskrivas som grön och naturlig, dock ej julgranen den är lite lets go crazy. Men den står än så länge i skogen.
Den här lilla granen står planterad i en av sommarkrukorna. Den tar emot gästerna i hallen och ska snart få lite bling-bling i grenarna, men skynda lagom, var sak har sin tid.
Mossa har nu äntligen plockats och visst är det vackert, dessutom håller den jorden fuktig.Lite lingonris i småvaserna.
Blåbärsris är ju så användbart, här står det på köksbordet i en gammal mjölkkruka. Enkelt blir ofta snyggast tycker jag. Så klä på er och stick ut i skogen och låt er förföras av mossor,ris och gamla grenar.

Kram Paula

13 kommentarer:

Anonym sa...

och lite horn som dekoration oxå? Det använder jag mig av oxå...*S*

Hem och Lycka sa...

Å så fint du har pysslat.. Vackert med grönt! kram

Lotten sa...

Åh så fint du har pyntat! Jag ligger ljusår bakom dig ;-)

Kram Lotten

IKT i min vardag sa...

Så fint. Jag tror att många kommer rycka upp granar med rötterna i år och plantera. Jag såg en så fin rumsgran i en blomsteraffär, tror det blir en sådan här.

Naturen har det finaste pyntet av allt :)

Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst är det härligt när man kan pynta med naturen:)

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbart du har gjort. Finns ju så fina sker i naturen att dekorera med.

Kram Ullis

Anneli sa...

Hej!
Jag gillar den lilla granen som du har tagit in...jag har också tagit en liten tur i skogen här utanför och spanat in lämpliga offer...jag vill ju helst inte rensa allra närmast huset, utan börjar gärna lite i periferin...;)

KRAM

Karin Lindström sa...

Hej!

Så mysigt det ser ut. Jag var också äntligen ute och plockade lite av varje i skogen. Vi får se om jag börjar pynta lite den här veckan kanske!

Ha det så bra!
Kramar
Karin

mitt skärgårdsliv sa...

Javisst hittar man mycket i naturen och det blir så fint att ta in det i hemmet. Har även blåbärsris inne som bäst :) Ha det bra!!

Millas hem sa...

Så fint du gjort och kanon bra bilder!
Kram C

Tusenfröjd sa...

Så klart man måste få börja gosa lite nu. Det är så mysigt men det ska var sådär lite lagom mycket. Är det ett renhorn som kan hända skymtar förbi på en av bilderna?
Har ett litet öga för det just nu då jag ska ställa ut på Sofiero till helgen och renhorn är en mina detaljer...
Ha det så gott/ Kramsi Liv

Tulipa sa...

Mossigt och barrigt...härligt!
Kram Tulipa

Malmkakan sa...

Måste ge mig iväg ut i skogen och hämta hem lite granris, mossa och annat smått och gott. Du har gjort jättesnygg! Silrent o enkelt, I like!
Kram, Cecilia