tisdag 27 januari 2009

Lite dovt rosa!

Jag har aldrig gillat rosa... tills för nåt år sedan. Jag var ofta klädd i ljusblått i skolan, hade vit tapet med blåa måsvingar och lillsyrran fick det rosa alternativet. På den tiden läs stenåldern var det dom två färgerna man valde mellan tills man började högstadiet, men det är en annan historia.

Efterrättsskålar i en bräcklig ljusrosa nyans.


Trikåtopp med snäckhalsband.
Gammalt barntäcke från vinden.


Ett fat jag köpte i Brasilien i en liten by som heter Pipa, tyckte färgen var så charmig och mina för tillfället mest använda örhängen.


Köper inte bara tulpaner utan liljor i både vitt och ljusrosa. Nu står dom både i vardagsrummet och i badrummet och sprider skön doft.

Härligt bubbliga glas från Indiska.
Igår var jag på ett gympapass för första gången sen jag gick på skolan. Det känns. Extra kul är det när man kan gå med en go vän, för själv hade jag aldrig vågat. Men... jag hade vit takfärg i håret, håååriga ben och en handduk som luddade av sig på kroppen. Nästa gång ska det bli bättre ordning.
Kramar gör just nu ont så det får bli en.....
Puss från Paula




19 kommentarer:

Kamomilla sa...

Tjusig gympadonna med färg i håret och lurviga ben... *asg*
:D
Men du, modigt av dig. jag undrar när jag senast var på ett träningspass...

Mamma C sa...

Mycket härliga bilder på härlig rosa färg. Nästa gympapass kommer du inte ha ett dugg ont.
Puss Mamma C

Det vita dårhuset sa...

Hiiii hiii! Ska man vara fin få man lida pin....
Jag har alltid älskat rosa. Min älsta säger jämt till alla att mamma hon tycker bara om vitt och rosa ;-)
Jätte läckra skålar.
Kramen Erika

Love Your Homes sa...

Ljuvligt med riktigt blekrosa toner, nästan lite mjölkiga gillar jag med. Det är samma sak med färgskiftningarna i mitt huvet med säsongerna varje år, vare sig jag vill eller inte så påverkas jag.....

Önskar jag kunde säga samma sak med gympa pass, att de i alla fall skiftar.....men nä, det blir inte ens ett enda pass.

Jag tycker ni är duktiga du och Sussanne

Tulipa sa...

Fniss...då blir du mer som de andra "erfarna" gympatjejerna nästa gång?

Kram Mariette

Jo förresten...skålarna är ljuvliga och glasen från Indiska, gärna något svalt läskande i dem!

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka härliga bilder...
Ni är så flitiga som går på Gympa pass du och Sussie...heja, heja..
Kraam Anette

Maria sa...

Jag har varit totalt anti mot rosa i minst 10 års tid, men för ca 2 år sedan så trillade jag dit igen. Gillar nog mest den bubbelgumsrosa färgen!

Monika sa...

hej
så hade jag oxå det jag fick ljusbått och min lillasyster rosa! Jag har en dotter som är svag för rosa så nu är jag oxå svag för rosa. min dotter är 26 nu och fortafarande så har hon mycket rosa ...
Hälsningar
Monika

Galleri Hönshuset sa...

Underbart med rosa...Frågade lite snyggt om inte vi skulle köpa en sån där rosa shächlong från Ikea...men jag fick en väldigt konstig min av A, så jag tänkte att det var lika bra o lägga ner den idén =)

Men dina skålar va så fina.

ha det gott. Kram Pirre

Anonym sa...

Jättefina rosa nyanser..man får riktigt vårkänslor!! :)
Dottern har hela rummet i rosa, och nog är det mysigt att vara därinne och njuta...
Kram Maria

My White Cottage sa...

Älskar den ljusa lite kalla rosa färger! Efterrättskålarna är urfina!!! Liksom allt annat du visar oss... :)

Hoppas träningsvärken lättar under helgen! *hihi*

Kram Jenny

Anonym sa...

Gillar glasen och skålarna riktigt mycket! Ska nog köpa sådana till stugan :) Kram Frida

Bygatan sa...

Vilka fina rosa nyanser. Hos mig är det tvärtom, jag har haft svårt med blått. Men börjar tycka mer och mer om ljusblått!

Va duktiga ni är som kommit igång med gympa:-)

Kram Lena

me and alice sa...

Hej snygging!!
Grattis på födelsedagen!!!!
Hoppas du blivit uppvaktad med pompa och ståt nu på morgonen!!!
Vi ses i kväll!!!
Kram från Tant Susanne (aj, aj, aj...)*fniss*

n o r d i n g å r d e n sa...

Vackra foton på vackra ting... snygga glas fr Indiska och de där rosa skålarna, jag tror det är exat samma jag har en en duvblå färg! Tack för dofttips nedan, sånt är alltid kul!

Trevlig helg! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...ooops, såg av Susanne kommentar ovan att du fyller år i kväll, då får man väl lova att säga:


GRATTIS TILL KULLAN PULLAN!!!

me and alice sa...

Hej sötnos!
Tack för i går! Allt var så gott och mysigt!!!
Kraam Suss

Unknown sa...

Vilken fin blogg du har. Lägger genast till dig på min favvolista.
Får man fråga var dessertfaten kommer ifrån?
Helt underbara, jag har aldrig vuxit ur min rosa period:-)

Mjölk, Puder & Aska sa...

Hej på dig Kullan,

Måste verkligen säga att jag gillade idén mer dörren vid sängen.
Nu blev man inspirerad.
Fn blogg har du oxå,
Kram från kullan Anna :)