tisdag 10 februari 2009

Pullan on the air!

Idag har man haft fint främmande må ni tro, Jon och Sofia från den lokala radion kom hem till lilla mej och gjorde ett heminredningsreportage. Ser ni förresten så fint dom har matchat ihop sina kläder:) Har gruvat mej i flera dagar inför det här, testade strutsvarianten, den där då man stoppar huvet i sanden och låtsas som ingenting men insåg igår att förnekelse bara är besvärligt och satte Micke och barnen att baka vaniljbullar så jag kunde koncentrera mej på städningen.
Är ni nyfikna och står ut med att lyssna på någon som är skitnervös så varsågod Klicka här! Leta er sedan till Lyssna igen den 10 feb. kl 11.00-12.00. Lycka till!

...och dom är lika trevliga som dom låter.

För att sedan lugna ner mej, gick jag ut och njöt av den underbara rimfrosten som lagt beslag på min ormhassel.
Klädde också om den här stolen till min pysselhörna.
Stolstyget är fyndat på loppis och lyfter den röda färgen tycker jag. Min kreativitet smittade av sej på barnen och dom sydde varsin mus.

En personlig utmaning har det varit idag, jag som blir helt ställd om jag måste prata in ett meddelande på telefon. Men är det något man ångrar så är det sånt man inte vågade och inte tvärtom.
Eller som en vis man sa
Man måste skala banen för att känna hur den smakar!
Kram Paula







13 kommentarer:

Allis sa...

Lyssnade på Dala Radion i dag på förmiddagen och reportaget från Ditt hem var jätte bra!!
Trevliga är de också.........;-)
Ha en bra tisdagskväll!
Kram Eva-Lis

Kamomilla sa...

Bra jobbat tjejen!! Nu ska jag se om jag kan lyssna. Fantastiskt det här med radio på internet.... :D

Tulipa sa...

Nu ska jag också se om jag kan lyssna på det!

Grattis till dig för att du genomförde det, fast att det var jobbigt!

Härliga färger på stolen!

Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men va kul!!!!! Jag ska lyssna på dig när jag kommer åt en dator med högtalare, är på resande fot som vanligt....

De ser så trevliga ut,Jon & Sofia och jag är så glad att Jon även upptäckte min blogg, så att Johan kom ut till mej, nervöst, jo tack, jag förstår precis hur du kände!Prata i direktsändning om ens blogg, jesus...

Underbart kök du har, så himla hemtrevligt, liksom resten av ditt hem!!

Vintriga hälsningar från, fn, Jämtland!

Bygatan sa...

Men va roligt!!
Måste in och lyssna sen. Det gick galant tror jag:-))

Du har ju ett sånt vackert och kreativt hem.
Jag förstår det där med nervositet...jag är det inför morgondagen då Helena Skarp och Marie Eriksson kommer. Två proffs hem till lilla jag, känns overkligt men kul!

Kram Lena

Anonym sa...

Det lät ju hur bra som helst och bilderna var jätte fina!! Vad roligt, och vilken härlig dialekt! :)
Jon o Sofia lät helt lyriska och det kan jag förstå, måste vara underbart att kika runt hemma hos dig!
Kram Maria

Erika sa...

Gillade din stol starkt! Fräcka färgkombinationer. Musen ser ut liten o gosig ut.

Vit Gladiolus sa...

Åhhh vad häftigt, jag måste lyssna jag med!!
Kraaaaam

Anonym sa...

De va så roligt å höra dej på radion, du var jättebra! Du lät alldeles lugn tyckte jag. Häftig bild på rimfrosten:)

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Bilderna såg jag, härliga, men intervjun hittar jag inte...jag kommer ut till rätt datum o tid men inte hör jag din röst nånstans =) måste prova igen...

ha det gott. Kram Pirre

Anonym sa...

Riktigt grym blogg! :)

Tråkigt att jag missade radion bara, finns det att lyssna på i efterhand?

Hälsa Micke och barnen!

Kramar / Anders

Lillstuga sa...

Hej hej!! jag ska självklart gå in och lyssna på det! Det ska bli skoj. Min mamma ringde när det sändes i radion och sa att det var en tjej från Gustavs som var med på radion, Kullan Pullan. Hon sa åt mig att slå på radion. Tyvär hade vi lite elaka magbaciller här så jag orkade inte med det då men jag ska med spänning lyssna på nu.
Kram Anna

Anonym sa...

Hej! Råkade bara ramla in här och blev så glad. Gillar verkligen din stil! Tack för inspirerande titt!